Analiza biznesowa to najważniejszy element każdego projektu wdrożenia Business Central. Wykonanie analizy przedwdrożeniowej pozwala optymalnie przygotować przedsiębiorstwo do uruchomienia i sprawnego użytkowania oprogramowania dla firm, jakim jest Dynamics 365 Business Central. Etap analizy definiuje działania wymagane do inicjacji i zaplanowania projektu wdrożenia ERP. W ramach analizy wykonywana jest identyfikacja procesów biznesowych klienta, ustalenie struktury organizacyjnej wdrożenia ERP, określanie zakresu funkcjonalnego wdrożenia oraz definiowanie obszarów krytycznych o największym zwrocie inwestycji. Podczas spotkań analitycznych partnerzy Microsoft wspólnie z Klientem opracowują: wizję projektu, zakres projektu, cele projektu oraz korzyści płynące z wdrożenia Business Central.
Dodatkowo ustalane są: plan projektu, kamienie milowe, zasoby, role i odpowiedzialności oraz produkty. Wynikiem przeprowadzonej analizy jest obszerna dokumentacja, m.in. Dokument Wymagań Funkcjonalnych, który opisuje bieżące procesy Klienta w następującym zakresie:
- Stan obecny
- Proponowana ścieżka realizacji danego procesu w systemie ERP – Business Central
- Wymagane dostosowania – zmiany w zakresie standardowej funkcjonalności Business Central oraz zupełnie nowe funkcjonalności, które klient będzie sobie życzył mieć w ramach systemu